Slepýš na kole - dioptrické cyklistické brýle

Petr musí nosit dioptrické brýle a vyrazil v nich i na kolo. To ovšem nevěděl, co ho čeká. Na štěrkových cestách mezi poli mu pod brýle vletěla muška a když vjel do lesa, tak se mu na chvíli tak ztmavila skla, že musel slézt z kola, protože se kolem něj rozhostila neprostupná temnota. Když se pak o pár kilometrů dále posadili na pivo, tak mu Lukáš jeho brýle rozsedl. ,,Asi nejtěžší bylo pak zahrát, že mi to nevadí,“ lamentoval mi s odstupem. Rozhodl se proto, že si pořídí s novými brýlemi i dioptrické cyklistické brýle.

Brýle na kolo jsou naprostou nutností

Asi není nutné se příliš pitvat v tématu, k čemu jsou vhodné brýle na kolo, protože každý cyklista ví, že zásah od letícího hmyzu přímo do oka není žádná hitparáda. Řada lidí ovšem řeší mnohem větší problém, a to dioptrické cyklistické brýle. Naštěstí už je pryč doba, kdy dioptrické cyklistické brýle připomínaly plexisklový štít. Protože dioptrické cyklistické brýle musí mít vždy dvě vrstvy, a to ochrannou a dioptrickou, byla některá řešení výrobců často až úsměvná a pro cyklistu mimořádně nepříjemná, zvláště v momentech, kdy mu začalo profukovat mezi vrstvami skla. V takový moment se z jezdce v cyklistických brýlích dioptrických stal skutečný slepýš, protože pod takovým náporem větru se slzám neubráníte. Situace dnes je naštěstí úplně jinde.


Barevná skla nejsou jenom pro parádu
Největší potíží při jakékoliv aktivitě s brýlemi, nejen v případě dioptrických cyklistických brýlí je skutečnost, že neustále sklouzávají. Cyklistické dioptrické brýle by ale naopak měly držet pevně a být blízko očí, aby za ně nefoukalo a člověk neslzel jako při krájení cibule. Dnešní dioptrické cyklistické brýle mají velice dobře vyřešenou konstrukci rámečku, ve kterých můžete libovolně měnit skla. Dioptrické korekce Vám udělají v optice a připraví je na míru. Barevná skla na cyklistických brýlích dioptrických pak usnadní sledování terénu podle aktuálních světelných podmínek.

Všiml jsem si, že řada lidí si myslí, že barevná skla jsou jen pro parádu. Tak vězte, že u cyklistických brýlí dioptrických platí to samé, co u klasických brýlí na kolo, tedy tmavá skla jsou vhodná do prudkého slunce, čirá skla jsou pro jízdu večer a vpodvečer a žlutá jsou určena do počasí se sníženou viditelností a kontrastem prostředí. Cyklistické dioptrické brýle mají také vždy UV filtry. Některé cyklistické dioptrické brýle mají tvarovatelné nánosníky, aby jste se cítili pohodlně.

Grilamid jen tak nezlomíte
Cyklistické brýle dioptrické se vyrábí z odolných a speciálně vyvinutých pružných materiálů a často překvapí zajímavým futuristickým designem. Za zmínku určitě stojí i plastová hmota grilamid, která se používá k výrobě obrouček pro cyklistické brýle dioptrické. Grilamid vyniká hned několika skvělými vlastnostmi. Je odolný proti teplu, nepropouští UV záření, snadno se ohne a hlavně se prakticky nedá zlomit. Tento materiál se užívá pochopitelně jen u značkových modelů dioptrických cyklistických brýlí.



Nechci slevu zadarmo
Snaha ušetřit a kupovat modely na trhu u pochybných obchodníků mě nepřestanou fascinovat, zvláště v souvislostech s brýlemi. Přitom cyklistické brýle dioptrické se dnes dají pořídit již relativně lacino. Pochopitelně, že za brýle, jež nosí Lance Armstrong zaplatíte enormní částku, ale kvůli kvalitním značkovým dioptrickým cyklistickým brýlím rozhodně nebudete muset pár měsíců pít jen vodu z vodovodu a jíst suché rohlíky. Stačí si jen správně vybrat. A pak už si je jen nedávat na židli vedle sebe, když má váš kamarád hodně přes metrák.

Další články